1800 6786

Guide to settlement of insurance benefits

Bước 1

Gọi Tổng đài 1900 6486: 

Ngay sau khi xảy ra sự kiện bảo hiểm, Khách hàng hoặc người thân cần thông báo đến Tổng đài chăm sóc khách hàng 1900 6486 của GIC. Tổng đài viên sẽ hướng dẫn và tư vấn quý khách các bước cần làm cho yêu cầu bồi thường.

Quy trình chi tiết từng sản phẩm

Bảo hiểm Con người
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Con người Download
Bảo hiểm Hàng hóa
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Hàng hóa Download
Bảo hiểm Tài sản kỹ thuật
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Tài sản kỹ thuật Download
Bảo hiểm Tàu thuyền
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Tàu thuyền Download
Bảo hiểm Trách nhiệm
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Trách nhiệm Download
Bảo hiểm Xe cơ giới
  • Quy trình xử lý hồ sơ bồi thường nghiệp vụ Xe cơ giới Download

Frequently asked questions

1. Will I be covered if I have an accident during the insurance period but pass away a year later?
Still being paid, but only if the customer can provide paperwork demonstrating that the death was a direct result of the accident-related injury.

Insurance only pays out when a damaged car cannot be fixed or when the cost of fixing it exceeds 75% of the car's worth.

Only vehicles parked in lots with valid parking permits from state agencies that have been issued with a parking card or ticket are eligible for compensation.

Three insurance products (plus one rescue benefit) are included in this insurance package:

- Mandatory Civil Liability Insurance

- Insurance for passenger accidents

- Theft, robbery, and total loss insurance.
This requires the presentation of Compulsory Insurance for Civil Liability when speaking with the traffic police. You will receive a Certificate of Compulsory Civil Liability Insurance (by mail) after acquiring this insurance, which you must provide to the traffic police.